مجله

نمایشگاه ها : فرصتی برای عرضه تولیدات و یافتن شرکای جدید

مجله

هدف از برپایی نمایشگاه

نمایشگاه های خودرو در ایران قدمتی به اندازه صنعت خودرو ایران دارند و قشر بسیاری در جامعه چه با هدف سرمایه گذاری و چه با هدف یافتن شرکای جدید یا خرید از این نمایشگاه ها دیدن می کنند .

نمایشگاه های خودرو با هدف ارتقاء سطح کیفی و کمی تولیدات و شناساندن پتانسیل تولیدکنندگان داخلی و خارجی ، ایجاد رقابت ، فراهم نمودن فرصت های ضغلی جدید ، برقراری ارتباط مناسب میان محققان ، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برگزار می شود.

سهم ایران از تولیدات خودرو

ایران سهم 1/5 درصدی از تولید خودروهای سواری دنیا در 9 ماهه اول سال میلادی داشته و با وجود کاهش تولید ، همچنان از بسیاری از کشورهای صنعتی خودروهای سواری بیشتری تولید کرده، تولید خودرو در ایران طی 9 ماهه سال جاری میلادی بیشتر از انگلیس ، روسیه ، ترکیه ، تایلند ، ایتالیا و حتی فرانسه بوده و این فرصت روبه رشد فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

چرا باید در نمایشگاه ها شرکت کرد؟

1- ایجاد فرصت های هدفمند و پرسود فروش

با اتخاذ یک استراتژی مناسب، هر نمایشگاهی که در آن شرکت می کنید می تواند دایره مشتریان شما را افزایش دهد. شرکت مردم در نمایشگاه نشان دهنده تمایل آنها به استفاده از محصولات یا خدمات شما می باشد. به عبارت دیگر ملاقات با چنین افرادی بسیار ارزشمند تر از جستجوی نامها و شماره تلفنهای بانک اطلاعات تجاری هستند.

2- فراگیری فعالیتهای موثر و فعالیتهای غیر موثر

نمایشگاهها فرصت بزرگی هستند برای اینکه ببینید صنعت شما به چه مسیری وارد شده است، غرفه خود را ترک کنید و در نمایشگاه قدم بزنید تا دریابید که رقبای شما چه کارهای درست و یا اشتباهی انجام می دهند، چه نوع هدایای تبلیغاتی را مردم به خاطر میسپارند و کدام را فراموش می کنند، ببینید که کدام غرفه ها جذاب تر هستند و روش آنها را بیاموزید. از قیمت ها و پیشنهادهای ویژه رقبایتان یادداشت برداری کنید تا با پیشنهادهای خودتان مقایسه کنید، خودتان را به عنوان مشتری معرفی کنید و ببینید که رابطه فروشندگان دیگر با شما چگونه است و اهدافشان چیست.

3- رشد و توسعه برند

برندینگ بخش وسیعی از مفهوم موفقیت تجاری است، به خصوص در صنایعی که اعتماد و شهرت نقش مهمی در آنها ایفا می کنند. شرکت در یک نمایشگاه راه فوق العاده ای است برای اینکه به صنعت خود بگویید که شرکت شما یک مجموعه جدی، قابل اعتماد و به اندازه کافی بزرگ است که توانایی حضور در نمایشگاهها و کنفرانس ها را دارد.

4- فروش نزدیک بدون ایجاد مزاحمت

همیشه فروش مستقیم به روش حضوری، تلفنی و یا ایمیل خوب نیست، بعضی افراد فروش مستقیم را به عنوان نقض حریم شخصی میبینند و برای برخی، تماسهای فروشندگان آزار دهنده است. صرفنظر از اینکه محصول یا خدماتی که ارائه می دهند تا چه اندازه برای مخاطب ارزشمند است.

شرکت در نمایشگاه به تیم فروش شما فرصت بی سابقه ای می دهد تا به جنبه های مهم ولی بدون استرس و اضطراب که مشخصه های فروش مستقیم سنتی است، دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.